Les Barça Academy d'Àsia Pacífic tindran el seu propi torneig internacional a Delhi

La competició reunirà diversos jugadors de 7 a 15 anys de les 15 Barça Academy de la regió

Les escoles de futbol del FC Barcelona localitzades a la regió d'Àsia Pacífic comptaran a partir del proper mes de gener amb un torneig internacional exclusiu per a ells. La Barça Academy Asia Pacific Cup, que reunirà més de 500 nens i nenes de 7 a 15 anys, se celebrarà del 24 al 27 de gener a les instal·lacions que la Barça Academy Delhi té a l’Heritage School de Gurgaon, un complex esportiu del màxim nivell.

La competició reunirà diversos esportistes amb una gran diversitat cultural, la qual cosa suposarà una experiència molt enriquidora en el terreny personal i competitiu per als participants, ja que prendran part jugadors de les escoles de les quatre Barça Academy del Japó (Shinagawa Oimachi, Fukuoka, Katsushika i Nara); les tres de l'Índia (Delhi, Bombai i Bangalore); les tres de la Xina, on hi ha la Barça Academy Pro Haikou i les escoles de Chengdu i Qingdao; les dues d'Austràlia, a Sydney i Brisbane, i les de Singapur i Dubai. També hi participarà la Barça Academy Egipte per proximitat geogràfica i, com és habitual en els tornejos regionals, també la Barça Escola Barcelona prendrà part en la competició.

Les instal·lacions que la Barça Academy Delhi té a l’Heritage School de Gurgaon compten amb una gran trajectòria com a escenari de grans esdeveniments internacionals, entre ells com a seu d'entrenaments dels equips de Colòmbia i de l'Índia en la seva preparació per a la Copa del Món Sub-17 de futbol disputada l'any passat. La Barça Academy Asia Pacific Cup es jugarà en tres camps de gespa natural i dos d'herba artificial.

El torneig es disputarà en quatre categories, amb normativa i durada específica per a cadascuna d'aquestes. Els esportistes de la categoria Sub-9 competiran en format de 5 contra 5 en partits de 30 minuts de durada, mentre que els Sub-11 i Sub-13 ho faran en grups de 7 contra 7 amb 40 minuts. Per la seva banda, els Sub-15 també jugaran equips de 7 jugadors en partits de 50 minuts.

A més de la competició, els organitzadors també han planificat una sèrie d'activitats paral·leles perquè l'experiència a l'Índia per als més petits sigui molt més completa. Entre altres coses, la cultura i la tradició índia estaran molt present a les cerimònies d'inauguració i de clausura i també s'han planificat diferents activitats, algunes sessions de tradicions com el ioga o la meditació, rutes guiades per Delhi o fins i tot una visita fins a Agra per conèixer el Taj Mahal, una de les noves set meravelles del món modern.