Allie Long, assessora tècnica de la Barça Academy PRO NY

La jugadora del Seattle Reign ja va començar a col·laborar amb l’acadèmia de futbol del FC Barcelona la primavera passada

La futbolista nord-americana Allie Long s’ha convertit en la primera esportista professional a col·laborar com a assessora tècnica en una escola del projecte Barça Academy, concretament en la Barça Academy PRO NY, situada a Long Island. La migcampista, nascuda a Huntington, molt a prop d’on es troben les instal·lacions de l’acadèmia de futbol gestionada pel FC Barcelona, ja fa algunes setmanes que aporta la seva experiència al projecte.

La jugadora del Seattle Reign va iniciar la seva relació amb la Barça Academy PRO NY a la fi de la primavera passada, quan ja va formar part, com a ambaixadora i assessora, de les proves de selecció específiques per a noies realitzades a l’acadèmia. A més, va ser part activa tant al Girls ID Clinic com en un campament realitzat a les instal·lacions de l’escola al juliol.

Fins al final de la campanya, Allie Long continuarà assistint a l’acadèmia sempre que els seus compromisos amb el seu equip i amb la selecció nacional dels Estats Units li ho permetin, tot i que està assegurada la seva presència durant les properes setmanes al Girls Welcome Practice, en la cerimònia inaugural de la temporada de l’acadèmia i en un clínic específic per a noies per a aquesta tardor.

La presència de l’esportista dins del projecte Barça Academy PRO NY suposa un gran impuls per a l’escola de futbol de Long Island, ja que es tracta d’un autèntic mirall en què es poden reflectir moltes nenes que s’estan iniciant en el futbol i que, igual que ella, desitjarien créixer esportivament a prop de casa, anar a la universitat i convertir-se en jugadores professionals i representants de l’equip nacional.

Les Barça Academy PRO

Aquestes escoles de futbol són uns projectes esportius dirigits directament pel FC Barcelona mitjançant les seves oficines internacionals. Actualment n’hi ha un parell, la Barça Academy PRO NY i la Barça Academy PRO Haikou.

L’objectiu d’aquestes dues acadèmies és disputar la màxima competició oficial dels seus territoris, com ara la New York Club Soccer League – National Premier League, on juga l’escola americana. Juntament amb els equips de la Barça Residency Academy Arizona, són els únics que competeixen amb la samarreta oficial del FC Barcelona d’aquesta temporada.

Quaranta-cinc projectes Barça Academy als cinc continents

La Barça Academy és el model d’escola de futbol propi del FC Barcelona adreçat a nens i nenes, i té com a objectiu principal la formació integral dels seus alumnes. Aquest model d’escola de futbol, exportat a escala internacional, pretén estendre la marca Barça i transmetre la filosofia de treball i els valors del Club a la resta del món.

Les Barça Academy treballen amb un model propi, únic, basat en la metodologia Barça des de les categories inferiors fins al primer equip, amb un estil de joc creatiu i ofensiu i amb una transmissió indispensable de valors: respecte, humilitat, esforç, ambició i treball en equip, amb resultats d’èxit contrastats.

Actualment el FC Barcelona disposa d’un total de 45 projectes Barça Academy a tot el món, més de 180 Campus i 50 Clínics amb presència en 52 països dels cinc continents i la participació de més de 45.000 nens i nenes entre les diferents activitats promogudes.