Lusaka, tercera ciutat africana amb una FCBEscola

La capital zambiana s’uneix als projectes en funcionament al Caire (Egipte) i a Lagos (Nigèria)

El FC Barcelona comptarà a partir del pròxim mes d’abril d’una tercera seu de l’FCBEscola al continent africà després de l’anunci de l’obertura d’una escola de futbol a la capital de Zàmbia, Lusaka. D’aquesta manera, el Club continua amb la seva expansió del projecte, que ja tindrà un total de 41 branques repartides pels cinc continents, i serà la tercera que s’ubicarà al continent africà després de les que ja estan en funcionament al Caire (Egipte) i Lagos (Nigèria).

Les instal·lacions de l’FCBEscola Lusaka estaran ubicades al Futsal and Sports Complex de la capital zambiana i compten amb dos camps de futbol 7 i quatre més de futbol sala, tots ells de gespa artificial. Els primers entrenaments els podran fer els prop de 300 nens i nenes que van gaudir del reeixit primer FCBCamp Lusaka celebrat al mes d’octubre passat, mentre que la inauguració oficial tindrà lloc el 3 d’abril.

Els impulsors de la nova FCBEscola Lusaka reconeixen que la seva posada en marxa és d’una gran importància de cara al desenvolupament del talent futbolístic a Zàmbia, ja que actualment aquest potencial no està aprofitant les qualitats atlètiques dels seus esportistes. L’activació d’aquesta escola suposarà la posada en marxa d’unes instal·lacions del màxim nivell, l’arribada d’uns entrenadors professionals formats a les instal·lacions de l’FCBEscola Barcelona i que alhora es pugui treure el màxim rendiment dels seus alumnes.

Trenta-nou FCBEscoles ja en funcionament en els cinc continents

L’FCBEscola és el model d'escola de futbol pròpia del FC Barcelona dirigit a nens i nenes, que té com a objectiu principal la formació integral dels seus alumnes. Aquest model d'escola de futbol, exportat a escala internacional, pretén estendre la marca Barça i transmetre la filosofia de treball i els valors del Club a la resta del món.

Les FCBEscoles treballen amb un model propi, únic, basat en la metodologia Barça des de les categories inferiors fins al primer equip, amb un estil de joc creatiu i ofensiu i amb una transmissió indispensable de valors: respecte, humilitat, esforç, ambició i treball en equip, amb resultats d'èxit contrastats.

Actualment el FC Barcelona disposa d'un total de 39 FCBEscoles ja en actiu, més de 180 campus i 50 clínics, amb una presència en més de 40 països dels cinc continents i amb la participació de més de 40.000 nens i nenes entre les diferents activitats que es promouen. Durant les pròximes setmanes s’obriran dues noves escoles a Nara (Japó) i l’esmentada de Lusaka.