Chicago, la cinquena FCBEscola als Estats Units d'Amèrica

La nova seu s’uneix a les dues ja obertes a Charlotte i Florida i les que s’inauguraran pròximament a Austin (Texas) i Virgínia

La pròxima temporada, el projecte FCBEscola comptarà amb una cinquena seu als Estats Units d’Amèrica, després de l’anunci de l’obertura d’una nova escola de futbol a Chicago, que serà la número 35 a nivell mundial. Aquest anunci ratifica que el mercat nord-americà és un enclavament estratègic per al FC Barcelona, que al mes de setembre passat va obrir la seva oficina al cor de Nova York, a Manhattan. Chicago, la tercera ciutat més poblada dels Estats Units, s’uneix d’aquesta manera a les FCBEscoles que el Club ja té a Florida i Charlotte i les previstes a Austin (Texas) i Virgínia.

La nova FCBEscola estarà ubicada a uns 30 quilòmetres al nord de la ciutat, al complex esportiu Soccer City. Les condicions climatològiques de la zona, especialment a l’hivern, faran que els entrenaments es desenvolupin durant bona part de l’any sota sostre. Aquesta serà la tercera seu gestionada per ISL Fútbol, que la temporada passada va obrir la seu de Charlotte i en breu començarà l’activitat a la que obrirà a Austin.

L’arribada d’aquesta escola de futbol suposarà poder oferir un programa de millora tècnica totalment complementari als clubs locals amb l’objectiu de desenvolupar els jugadors amb la metodologia Barça i poder millorar els seus equips. A Chicago, les proves d’accés, conegudes com a ID Sessions, es faran el dia 4 de juny a les que seran les futures instal·lacions de l’FCBEscola de l’estat d’Illinois.

Trenta-cinc FCBEscoles previstes per a la nova temporada

L’FCBEscola és el model d'escola de futbol pròpia del FC Barcelona dirigit a nens i nenes, que té com a objectiu principal la formació integral dels seus alumnes. Aquest model d'escola de futbol, exportat a escala internacional, pretén estendre la marca Barça i transmetre la filosofia de treball i els valors del Club a la resta del món.

Les FCBEscoles treballen amb un model propi, únic, basat en la metodologia Barça des de les categories inferiors fins al primer equip, amb un estil de joc creatiu i ofensiu i amb una transmissió indispensable de valors: respecte, humilitat, esforç, ambició i treball en equip, amb resultats d'èxit contrastats.

Actualment el FC Barcelona disposa d'un total de 27 FCBEscoles en actiu, més de 170 campus i 50 clínics, amb una presència en més de 40 països dels cinc continents i amb la participació de més de 40.000 nens i nenes entre les diferents activitats que es promouen. Està prevista l'obertura de cara a la nova temporada de les de Haikou i Chengdu, a la Xina; les d'Austin i Virgínia, als Estats Units; la de Bogotà, a Colòmbia; i també les de Sydney i Brisbane, a Austràlia.