Presentat el VI Torneig Internacional FCBEscola

La competició reunirà del 10 al 13 d’abril a més de 1.500 nens provinents de 20 països i 33 FCBEscoles i FCBCamps

La sisena edició del Torneig Internacional FCBEscola s’ha presentat aquest matí a la Sala de Premsa de la Ciutat Esportiva Joan Gamper de Sant Joan Despí. Aquesta competició reunirà del 10 al 13 d’abril més de 1.500 esportistes de 20 països i procedents de 33 FCBEscoles i FCBCamps, i això incrementa en un 25% la participació del 2016. L’acte ha estat presidit pel directiu Xavier Vilajoana; per l’ambaixador global de l’FCBEscola, José Edmílson; i pel director del projecte FCBEscola, Franc Carbó. El padrí d’aquesta edició serà el jugador del primer equip Gerard Piqué, vinculat al projecte FCBEscola com a pare d’esportista.

El Torneig Internacional començarà amb una cerimònia inaugural que tindrà lloc el pròxim dilluns, 10 d’abril, a les 12.30 h al Camp 8 de la Ciutat Esportiva. Un cop finalitzada, arrencarà la disputa dels més de 450 partits que reunirà jugadors entre els 6 i els 14 anys en quatre categories: Sub-8 (Iniciació), Sub-10 (Formació), Sub-12 (Precompetició) i Sub-14 (Competició). Les tres primeres jornades tindran lloc a la Ciutat Esportiva i als camps del CEM Arístides Maillol, mentre que les finals se celebraran el 13 d’abril al Miniestadi. El lliurament dels trofeus als campions, de mans del padrí Gerard Piqué, començarà a les 13.45 h.

Declaracions de Xavier Vilajoana, directiu FC Barcelona

“L’FCBEscola és una de les principals eines per donar a conèixer i transmetre arreu del món la marca Barça i els valors que caracteritzen el nostre Club. I quina millor forma de fer-ho que mitjançant l’esport. L’expansió de la marca Barça és un dels principals objectius del Club. El fet d’estar present als cinc continents ens enorgulleix i al mateix temps ens exigeix molta responsabilitat”.

“El Torneig Internacional és la gran festa de les FCBEscoles, en què es poden posar en comú els coneixements adquirits, i és una manera de veure la universalització del nostre estil de joc”.

Declaracions de Franc Carbó, director del projecte FCBEscola

“Tots els projectes internacionals FCBEscola estan liderats per professionals formats al Club. Així estem segurs que la transmissió de coneixement i valors es fa segons la nostra metodologia. Estem orgullosos d’haver obert l’FCBEscola Basket aquesta temporada i el nostre pròxim objectiu és obrir-ho també a la resta de les seccions professionals del FC Barcelona”.

Declaracions de José Edmílson, ambaixador internacional de l’FCBEscola

“Els valors implementats dins del Club són molt importants per al creixement dels nens. Aquest darrer any, com a ambaixador internacional, he pogut veure la gran feina que s’està fent a les FCBEscoles de Dubai, el Brasil o els Estats Units”.

“És molt impactant veure l’ambició que tenen els nens per venir a Barcelona a jugar aquest torneig, la seva il·lusió per jugar, per competir... El més important és que s’apliquen uns valors perquè a més de ser uns grans esportistes també siguin unes grans persones”.