L’FCBEscola Florida, amb els damnificats de l'huracà Matthew a Haití

Aquesta iniciativa solidària ha aconseguit unes 40 caixes plenes de menjar, aigua i roba per ajudar els habitants del país centreamericà

Els jugadors i familiars de l’FCBEscola Florida, situada a la localitat de Fort Lauderdale, s'han abocat a la recollida d'aliments per als damnificats per l'huracà Matthew a Haití. Aquesta iniciativa solidària, que va arrencar el cap de setmana passat a l'escola nord-americana, s'ha tancat amb unes 40 caixes plenes de menjar, aigua i roba per ajudar els habitants del país centreamericà.

El director de Projecte Local de l’FCBEscola Florida, Miquel Castiella, ha reconegut que “el vincle de l'escola amb Haití es deu en gran part al gran afecte que totes les persones vinculades al nostre projecte tenen amb el nostre entrenador haitià Stephane Guillaume, que a més s'encarregarà de portar personalment al seu país tot el que s'ha recollit durant aquests dies a les nostres instal·lacions”.

Guillaume, internacional amb la selecció del seu país i jugador professional a la MSL nord-americana amb els Colorado Rapids, fa un parell de temporades que està vinculat com a tècnic a l'escola. Nascut a Saint-Marc el 1984, va ser un dels integrants de l'equip d'Haití que es va enfrontar a la selecció del Brasil de Ronaldinho en un partit amistós a favor de l'UNICEF.

L'entrenador va inaugurar a la seva localitat natal, Saint Marc, l’Stephane Guillaume Academy amb una intenció clara: “Retornar a la comunitat del meu poble el que el futbol m'ha donat i per ajudar que els nois s'allunyin de problemes. Actualment hi ha 90 jugadors, un fet que no és fàcil de gestionar, encara que estic fent-ho el millor que puc”. Cada mes de desembre Guillaume organitza un partit benèfic al costat d'altres estrelles del futbol haitià per millorar les condicions de l'acadèmia o per becar nens orfes o discapacitats. Aquest any ha reconegut que serà per “intentar ajudar aquells que han estat copejats per l'huracà Matthew”.