L'FCBEscola s'expandeix als Estats Units amb l'obertura d'una escola a Charlotte

Amb aquesta nova escola, la segona en aquest país després de la de Florida, el Club referma la seva aposta per crear una xarxa de centres en territori nord-americà

El projecte FCBEscola continua la seva expansió internacional i amplia la seva presència als Estats Units amb l’obertura d’una escola a Charlotte, Carolina del Nord, després de la que es va inaugurar a Fort Lauderdale, Florida, el 2014.

L’FCBEscola de Charlotte va ser presentada oficialment aquest dimenge en un acte al qual hi van assistir el vicealcalde de Charlotte, Ron Kimble, i que per part del FC Barcelona va comptat amb la presència del director de l’FCBEscola, Òscar Grau; del director de projectes de l’FCBEscola per Nord-amèrica, Franc Carbó; i del director tècnic de l’FCBEscola Charlotte, Pau Casassa.

L’FCBEscola Charlotte, que neix de l’acord amb ISL Futbol, és una nova aposta del Club després de l’èxit dels campus organitzats als Estats Units en els dos darrers estius, en què va haver-hi més de 600 inscrits.

Aquesta gran participació ha impulsat l’obertura de la nova escola i, a més, la creació d'una penya barcela la ciutat. La Penya del FC Barcelona a Charlotte, oficialitzada el 25 de juliol, pretén ser un espai d'unió i convivència entre els alumnes i famílies de l'escola i altres aficionats blaugranes dels Estats Units.

Tres tipus de pogrames a l'escola

A l'escola de Charlotte hi haurà tres tipus de programes. El Competitive Program, per a nois i noies d’entre 6 i 12 anys; l'Elite Training, també mixt i per a la mateixa franja d’edat, i el Technical Program, només per a nois, fins als 16 anys.

L’FCBEscola Charlotte disposarà de vuit entrenadors i un fisioterapeuta i està situada a només cinc minuts del centre de la ciutat. Les instal·lacions compten amb  dos camps de gespa natural de futbol 11, vestidors i graderies per al públic.

Setmana d’inauguracions als Estats Units

La inauguració de l’FCBEscola a Charlotte ve precedida de l’obertura aquesta setmana de la nova oficina del FC Barcelona als Estats Units per part d’una delegació del Club encapçalada pel president Josep Maria Bartomeu.

Amb motiu d’aquesta inauguració, Bartomeu va explicar que “un dels objectius és posar en marxa projectes amb la Fundació i establir una àmplia xarxa de FCBEscoles que ajudi a projectar la marxa del Club en tot el territori”. Uns centres que, segons el president del FC Barcelona, tindran un paper clau en l’expansió del Club i que, tal com afegeix, “ajudaran a apropar-nos, encara més, als nostres aficionats”.

Amb la de Charlotte, el FC Barcelona disposa de 20 FCBEscoles arreu del món. Durant les properes setmanes el Club obrirà quatre escoles més a Ottawa, Canadà; Moscou, Rússia; Bombai, Índia; i Lagos, Nigèria.