L’FCBEscola Edmonton acull els afectats per l’incendi d’Alberta

L’equip Fort McMurray Fury, desplaçat a Spruce Grove pel terrible incendi a prop de les seves instal·lacions, va ser convidat a gaudir d’unes jornades d’entrenament seguint la metodologia Barça

La setmana passada l’FCBEscola d’Edmonton va rebre una visita molt especial. L’escola del FC Barcelona al Canadà va acollir en unes jornades lúdiques l’equip de futbol de Fort McMurray, afectat per un incendi massiu a principis de maig que va destruir part de la seva ciutat.

Més de 90.000 desplaçats van haver de deixar casa seva per un foc a l’estat d’Alberta, al Canadà, que va cremar més de 250.000 hectàrees i es va convertir en el pitjor incendi de la història del país nord-americà.

Els jugadors de l’acadèmia de futbol Fort McMurray Fury, desplaçats a la ciutat de Spruce Grove, van gaudir d’unes jornades d’entrenament amb l’equip tècnic de l’FCBEscola Edmonton. El nens i nenes van participar en partits organitzats a l’FCBEscola i van aprendre seguint la mateixa metodologia amb què s’entrenen els jugadors del FC Barcelona.

Una experiència positiva

L’experiència va ser molt gratificant per a ambdues parts. Per una banda, els nens i nenes de l’FCBEscola Edmonton van voler posar el seu granet de sorra ajudant joves de la seva mateixa edat, intercanviant impressions davant aquesta situació tan complicada.

D’altra banda, les famílies visitants de Fort McMurray van valorar molt positivament la iniciativa en veure la satisfacció dels seus fills, feliços i contents jugant a futbol tot i estar lluny de casa.

Aquesta iniciativa es va poder dur a terme gràcies a la col·laboració de David Navarro, un tècnic català que entrena l’equip aleví del Fort McMurray Fury.