Una iniciativa solidària per a Kumamoto

Els dies 14, 15 i 16 d’abril la terra es va obrir a Kumamoto amb violència i la ciutat es va ensorrar. Van ser tres dies d’intensos terratrèmols, el més fort de 7,3 graus a l’escala Richter, que van causar la mort de 41 persones i milers de ferits.

La ciutat, situada al sud del país, va quedar devastada. Més de 69.000 persones van ser evacuades i 160.000 habitatges es van quedar sense llum. Ara, un mes després i quan la ciutat i la província de Kyushu encara no han recuperat la seva normalitat, des de l’FCBEscola de Fukuoka es vol donar un cop de mà als afectats.

El proper divendres 20 de maig es jugarà un partit benèfic entre l’FCBEscola Fukuoka i el Blaze Kumamoto Sub-12 amb l’objectiu d’ajudar la gent afectada pel terratrèmol i aconseguir que els nens i nenes d’aquestes localitats recuperin el somriure i l’ànim.

Xavier Mondelo, director de Projecte Local a l’FCBEscola Fukuoka, ja  fa dies que està ultimant tots els detalls. Així ha programat dos partits a la mateixa hora a les instal·lacions del Parc Kasuga, de Kasuga City, perquè puguin jugar tots els nens del Blaze Kumamoto.

Abans del partit, els alumnes de l’FCBEscola Fukuoka faran entrega d’una samarreta signada i plena de missatges de suport als integrants del Blaze Kumamoto Sub-12, club que no pot utilitzar les seves instal·lacions des del terratrèmol del 14 d’abril.

Tots junts guardaran un minut de silenci mentre es projecten imatges de suport a les víctimes al videomarcador del camp, on es podrà llegir el lema ‘més que un club’ del FCBarcelona, que, com és lògic, també s’ha sumat a la iniciativa.

Un campus solidari a l’estiu

Aquest partit amistós contra el Blaze Kumamoto Sub-12 és la primera acció d’un seguit que es faran des de l’FCBEscola Fukuoka en suport als afectats pel terratrèmol de Kumamoto. Els dies 6 i 7 d’agost s’organitzarà un Campus Solidari a Kumamoto destinat a 336 nens i nenes japonesos de Primària del grau 1 al 6 que resideixin a la ciutat.

El 6 d’agost es farà al Parc Esportiu Ozumachi i el 7 d’agost al Yamaga-shi Culture Sports Centre. El campus és gratuït i s’organitza amb la intenció de recuperar l’ànim i el somriure dels nens després de la tragèdia que han viscut.