Una nova FCBEscola a Moscou

La Junta Directiva aposta per l’expansió de la metodologia del model Barça i els valors del Club a Rússia, país organitzador del proper Mundial de Futbol l’any 2018

La Junta Directiva del FC Barcelona va aprovar aquest dilluns la creació d’una nova FCBEscola a Moscou i l’organització de nous campus a Sotxi, totes dues ciutats a Rússia, d’acord amb l’estratègia de creixement i d’implantació de noves FCBEscoles al món.

Amb l’aprovació d’aquesta nova proposta, el Club comptarà amb 22 FCBEscoles arreu del món després de les FCBEscoles de Lagos (Nigèria) i Charlotte (Estats Units), aprovades el 14 d’abril passat en la darrera reunió de la Junta Directiva.

Passió pel futbol

“A més que Rússia és un mercat amb molt potencial, el fet que el 2018 es disputi en aquest país el Mundial de Futbol fa que s’estigui despertant una gran passió per aquest esport i que, per tant, sigui un moment idoni per estar-hi presents”, explica Iñaki Andreu, director de Projectes per Europa i l’Àfrica de l’FCBEscola.

La previsió és que l’FCBEscola Moscou entri en funcionament a principis de setembre amb uns 200 nens i nenes. “Volem fer-ho així per implementar la metodologia Barça de la millor manera possible i assegurar-nos que el projecte a Rússia es desenvolupa amb la màxima qualitat, tal com marquen els nostres estàndards i com exigeix un mercat com el rus”, afegeix Iñaki Andreu.

L’experiència de l’estiu passat a Rússia

La relació de l’FCBEscola amb Rússia va començar a l’estiu passat amb la celebració d’un campus a Sotxi entre el 12 de juny i el 19 d’agost per a nois i noies de 6 a 13 anys, independentment del seu nivell futbolístic. El campus va funcionar molt bé, amb uns estàndards de qualitat molt elevats, i va tenir una molt bona rebuda tant pel qua fa als participants com als mitjans de comunicació.

Durant la tardor i l’hivern s’han mantingut noves converses i s’ha desenvolupat el projecte a Moscou i Sotxi que avui ha aprovat la Junta Directiva. “Des d’un principi hem vist que el Barça desperta un gran interès a Moscou i que hi ha potencial per seguir creixent”, conclou Andreu.