L'FCBCoaches Academy aposta per la formació en matèria de prevenció i lluita contra el dopatge

La psicòloga Berta Folch, col·laboradora de l'Agència Espanyola de Protecció de la Salut en l'Esport, ha dirigit la sessió dins el mòdul de salut per informar i educar els entrenadors en prevenció del dopatge

L’FCB Coaches Academy ha reservat tres hores de formació dins el mòdul específic de salut per informar i educar els futurs entrenadors de l'FCB Escola en la prevenció del dopatge amb la col·laboració de l'Agència Espanyola de Protecció de la Salut en l'Esport (AEPSAD).

L'activitat, dirigida per la psicòloga i col·laboradora de l’AEPSAD Berta Folch, ha estat dividida en dues parts. La primera d'aquestes ha servit per explicar els factors de risc i barreres de protecció contra el dopatge, incidint en la conscienciació sobre la importància i influència que tenen els entrenadors i el seu rol exercit al llarg de la carrera esportiva.

"Com a màxim nivell d'influència a mesura que l'esportista s'acosta a l'elit, el nombre d'hores compartides, els vincles que es creen..., fan que l'entrenador sigui la primera barrera contra el dopatge, això requereix una responsabilitat per la seva banda: l'entrenador no s'ha de centrar només a ensenyar la tècnica i la tàctica, sinó que la seva funció va molt més enllà. És un element essencial en l'educació i formació de l'esportista i ha de promoure valors, actituds i creences que rebutgin el dopatge, entre altres funcions", ha assegurat en la seva exposició Berta Folch.

A la segona part de la jornada, s'ha treballat en els conceptes fonamentals de dopatge que recull el programa informatiu 'Dopatge: El que cal saber', a través del curs en línia posat en marxa per l’AEPSAD, 'Dopatge: algun dubte?'.

Definició de dopatge

Amb aquesta iniciativa, els alumnes de l'FCB Coaches Academy han tingut l'oportunitat de realitzar un recorregut informatiu iniciat per la definició de dopatge, com i quan es realitzen els controls, quins esportistes estan en un grup de seguiment i quina informació han d'aportar, valoració dels complements alimentaris, per què poden donar positiu, quins medicaments pot i no pot prendre un esportista i si aquests són imprescindibles per a la seva salut, o com ha d'actuar.

Així mateix, s'han analitzat aspectes com les infraccions, sancions i la rehabilitació de l'esportista i s'han presentat aplicacions de consulta de medicaments com NoDopApp o GlobalDro o eines per validar l'absència de substàncies prohibides en els complements alimentaris com InformedSport.

Per finalitzar aquest itinerari, el curs en línia proposa un qüestionari per verificar els continguts. Els entrenadors van validar les respostes individualment per així finalitzar amb l'obtenció del diploma acreditatiu de coneixements fonamentals, signat pel director de l'AEPSAD, Enrique Gómez Bastida.