Xesco Espar: “És molt important entendre el jugador”

L’exentrenador del Barça d’handbol, que va guanyar la Copa d’Europa del 2005, captiva els alumnes de l’FCBCoaches Academy en la seva conferència ‘Coaching i eines d’influència per a entrenadors’

Aquest dilluns ha començat la tercera setmana de classes a l’FCBCoaches Academy amb la ponència Entrenament específic de porters, a càrrec de Ricard Segarra, responsable del Departament de porters del futbol formatiu del Barça. I ho ha fet quan encara no s’han apagat les mostres de satisfacció que van deixar la setmana passada les conferències de l’advocat Jordi Durà, de l’experta en comunicació Ana González i d’un Xesco Espar, exentrenador del Barça d’handbol que va guanyar la Copa d’Europa de l’any 2005, que va captivar els alumnes amb la seva ponència Coaching i eines d’influència per a entrenadors en els dos dies, dijous i divendres, que els va impartir classes teòriques i pràctiques.

“L’entrenament té dues parts, la tècnica i l’emocional. Els he parlat del tractament emocional que s’ha de fer de la informació tant a l’hora de l’entrenament com en el moment de dirigir el grup. És fonamental saber dirigir un grup d’esportistes. Saber com convèncer-los de la metodologia i els sistemes que cal utilitzar, com tractar la gent, com entendre el jugador, com connectar amb el jugador de seguida, com aixecar bé la moral després d’una derrota. Els he transmès el valor del treball en equip a través de la meva experiència professional dels 30 anys que he estat treballant al Barça en diferents facetes professionals”, explica Xesco Espar, que va guanyar la Copa d’Europa del 2005 contra el Ciudad Real amb un equip en què destacaven jugadors com Barrufet, Nagy, Víctor Tomás, Iker Romero, Skrbic, O’Callaghan, Xepkin i Jerome Fernández.

Xesco Espar és ara un coach personal de prestigi d’executius, directius, empresaris i esportistes que, a més, s’atreveix amb l’escenari del Teatre Borràs, on va fer un monòleg dintre del cicle Els Motivadors.

Quin consells ha donat als futurs entrenadors de l’FCBEscola?

“Els consells més importants que els dono és que en els moments més complicats vetllin sempre per donar al jugador l’atenció que mereix. Estar al Barça és el més gran que hi ha. Si un jugador, pel que sigui, travessa un moment complicat i està desmotivat o desorientat només has de fer que enfoqui l’atenció en les coses positives que té a la seva vida, que té el Club i la seva carrera esportiva. Aquest és el millor consell”, ha valorat.