Folguera anima els nois i noies de l’FCBEscola de Santo Domingo a educar-se i créixer amb els valors del Barça

Carles Folguera, director de la Masia, ha fet realitat el somni dels 300 nens de l’FCBEscola Santo Domingo: conèixer de primera mà el model formatiu de la residència d’esportistes blaugrana, descobrir més secrets de l’estil de joc del campió del món i escoltar com són els valors que configuren l’ADN Barça amb què ells treballen cada dia a les seves instal·lacions. I és que ningú s’ha volgut perdre la conferència que Carles Folguera va fer ahir a la nit a la seu de l’FCBEscola Santo Domingo davant d’aquests emocionats joves jugadors, més de 150 pares i mares i tot l’equip directiu i tècnic de l’escola. Tothom va seguir amb molta atenció les explicacions que va fer el director de la Masia durant l’hora que va durar la xerrada.

Folguera els va explicar què és la Masia, qui viu a la residència, com funciona en el seu dia a dia i quin és el camí, ple d’adversitats, que han de recórrer els joves jugadors del Barça fins a convertir-se en professionals del futbol. Folguera, com ja va fer fa uns mesos a Lima (el Perú) i la setmana passada a Guayaquil (l'Equador), els va parlar de la necessitat de formar-se com a persones: “El procés formatiu és important. És molt difícil arribar a dalt. Quan connectes amb ells emocionalment s'adonen de la dificultat, i és quan es preparen per a un pla B i donen importància a la formació acadèmica”.

Folguera els ha fet veure què signifiquen i com s’han d’aplicar els valors de l’ADN Barça, com són l’esforç, el treball en equip, el respecte, la humilitat i l’ambició, a la seva vida diària, i els ha animat a seguir practicant el futbol a l’FCBEscola Santo Domingo sota la filosofia Barça. “El Barça té un estil de joc únic al món en què la pilota sempre és la referència. El nostre joc s’associa a una excel·lència tècnica, a una plasticitat i a un espectacle. Perquè hi hagi millora és imprescindible gaudir jugant. I nosaltres ho fem. Aquesta és la clau que fa del Barça un club únic”.

Partit d’exhibició

Els nois i les noies de l’FCBEscola Santo Domingo han donat la benvinguda a Folguera en un discurs en català en què li han agraït la seva presència, i després s’ha jugat un partit amistós entre l’equip cadet de l’escola i l’equip sub-17 de Pantoja, el club que l’any passat va guanyar la Lliga dominicana de la seva categoria. Ha guanyat l’FCBEscola per 2-1 i Folguera ha fet el xut de l’honor. L’anècdota de la jornada l’ha protagonitzat un dels joves futbolistes de l’escola quan, al torn de preguntes que s’ha fet després de la conferència de Folguera, ha dit al director de la Masia que per què no se l’emportava ja a viure a la Masia.