L'FCBEscola s'expandeix a la Xina amb l'obertura d'una escola de futbol a Qingdao

El FC Barcelona col·laborarà en el projecte de desenvolupament del futbol a la Xina amb la posada en marxa de l'FCBEscola Qingdao Huanghai en aquest país

El projecte FCBEscola continua la seva expansió internacional i obre una escola de futbol a la Xina: l’FCBEscola Qingdao Huanghai. Un projecte que neix de l’acord entre l’FCBEscola i Huanghai Pharmaceutical, una de les principals companyies farmacèutiques del país. Aquest acord ha estat presentat aquest divendres en una roda de premsa que ha tingut lloc a la sala de premsa Ricard Maxenchs del Camp Nou. Ha comptat amb la presència del vicepresident primer del FC Barcelona, Àrea Social, Jordi Cardoner; del director d'FCBEscoles, Òscar Grau, i del president de Qingdao Huanghai Pharmaceutical Co., Wang Zekai.

Amb la creació d’aquesta escola el FC Barcelona col·labora en el desenvolupament del futbol a la Xina dins d’un projecte de les autoritats del país per introduir aquest esport a les escoles. Qingdao, localitat portuària orientada al mar Groc, és una de les cinc ciutats escollides per desenvolupar aquest projecte pilot. Es tracta d’una de les regions amb més cultura futbolística a la Xina, i d’aquesta procedeixen bastants jugadors de la selecció nacional. A més, va ser seu de les competicions de vela durant els Jocs Olímpics de Pequín. El Barça ja compta amb una altra FCBEscola a Wuhan, a l’est del país.

Qingdao té el suport del govern i de la federació de futbol per dur a terme aquest projecte, que es durà a terme en dues fases: en la primera es comptarà amb la cessió de les instal·lacions de les escoles Branch School i Laosham School. Ja de cara a una segona fase, Huanghai Pharmaceutical té el projecte de construir la primera ciutat esportiva a Qingdao, destinada especialment a l'FCBEscola.

Fort creixement exponencial

L’FCBEscola ha evidenciat un fort creixement exponencial en els últims anys, amb presència a més de 50 països dels cinc continents, i no només mitjançant escoles, sinó també amb altres activitats, com campus i clínics. En total, més de 30.000 nens han participat en activitats relacionades amb l’FCBEscola, sempre basades en un model propi de Club que es transmet des de les categories inferiors fins al primer equip i que té com a preceptes un estil de joc creatiu i ofensiu i la transmissió de valors –respecte, humilitat, esforç, ambició i treball en equip. Amb la de Qingdao, el FC Barcelona disposarà de 17 escoles internacionals

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona:

“Volem felicitar l’empresa farmacèutica Huanghai per la seva aposta per la formació dels joves mitjançant el futbol. Li agraïm la seva confiança i suport en aquest projecte, que ens permetrà transmetre els valors del nostre club als aficionats xinesos i col·laborar en el desenvolupament del futbol al país. El projecte de l’FCBEscola ha crescut molt els últims anys, i li volem donar encara més impuls per expandir el model arreu del món”.

Declaracions de Wang Zekai, president de Quingdao Huanghai Pharmaceutical Co.:

“El model de formació de jugadors de la Masia és, al meu parer, el millor del món, així que estic segur que amb el Barça farem més gran el futbol a Qingdao i a la Xina. Nosaltres hi posem la màxima il·lusió i els nostres recursos i el Barça ens aporta tots els seus coneixements perquè aquest projecte esdevingui tot un èxit. Qingdao és una de les ciutats bressol del futbol xinès. El destí ens ha unit per treballar junts i segur que la sort ens acompanyarà en aquest projecte i aconseguirem crear grans estrelles amb valors, com ha fet històricament el Barça”.