Carles Folguera, de visita a les tres FCBEscoles de Colòmbia

El director de La Masia i del programa Masia 360 presenta el projecte a les famílies de les FCBEscoles de Bogotà, Cali i Medellín

El director del programa Masia 360, Carles Folguera, ha visitat durant aquesta setmana les tres seus que l’FCBEscola té a Colòmbia, a les localitats de Bogotà, Cali i Medellín. El tècnic ha volgut conèixer de primera mà el projecte que el Club té al país sud-americà aprofitant la seva participació com a ponent a la Cimera del Futbol Llatinoamericà que ha tingut lloc a Bogotà els dies 20 i 21 d'abril.

Durant la seva presència en cadascuna de les ciutats colombianes, Folguera ha aprofitat per explicar als pares dels més de 600 alumnes que ja llueixen l'escut del Club en les seves samarretes conceptes bàsics del projecte FCBEscola i del FC Barcelona. Els ha parlat de l'essència, la posició, la possessió i la pressió, que són clau per al joc.

Prèviament tant Javier Cócera, director a Bogotà, com David Martín a Medellín, i Marc Montero i Rubén Castillo, a Cali, i el gerent general, Ramon Señé, l’han informat del funcionament de les diferents escoles i de les principals preocupacions.

En l'exhibició preparada a Bogotà, en uns camps verds situats en un entorn entre els millors col·legis bilingües de la capital i una acadèmia de futbol del Bolton d'Anglaterra, el primer que s'observa és que el treball d'ensenyament de la metodologia Barça comença a calar a la mentalitat d'aquests nens de 7 anys. No hi ha porter que tregui la pilota en llarg. Tots busquen els seus laterals per sortir jugant la pilota.

Folguera insisteix que l'ajuda i l'acompanyament dels pares als nens i nenes és fonamental. “Volem formar persones a través de l'esport”, repeteix. “No tots arriben”, afegeix en un intent de convèncer els pares. I els defineix de tres maneres: “Els A, que es preocupen dels seus fills, que els deixen i recullen, i no atabalen amb el que havien d'haver fet en un partit; els B, que tracten els seus fills com si fossin en una guarderia. Els deixen 2 hores a la pista, se’n van, després els recullen, i ja està. I els C, els que són pares-entrenadors, pares-àrbitres, pares-jugadors”. L'auditori riu a riallades com si acabessin de ser dibuixats.

“A la Masia volem que els nostres protagonistes siguin feliços, i que es preparin perquè si no arriben a ser futbolistes siguin mecànics, enginyers o triïn qualsevol altra carrera, però ja tindran aquesta formació”, sosté el director de la Masia, que insisteix en la importància dels valors abans que els resultats.