Gran èxit organizatiu del Torneig Internacional Las Américas FCBEscola 2016

28 equips de Preformació, Formació y Precompetició han jugat el primer tornig internacional fora de Barcelona

La primera edició del Torneig Internacional Las Américas FCBEscola va tancar ahir la seva participació amb un gran èxit organitzatiu a Cap Cana (República Dominicana). Durant tres jornades un total de 350 nens i nenes de la República Dominicana (Santo Domingo i Casa de Campo), el Brasil (Rio de Janeiro), el Japó (Fukuoka i Katsushika), els Estats Units (Charlotte), Puerto Rico, l’Equador i Barcelona van poder gaudir d’un torneig de futbol de grandíssim nivell esportiu i d’un bon grapat d’activitats extracompetitives que no oblidaran.

Els camps de polo de Los Establos de Cap Cana van ser un escenari ideal per a la pràctica esportiva del primer torneig internacional FCBEscola que té lloc fora de Barcelona, i això ho ha volgut deixar clar el director general de l’FCBEscola, Franc Carbó, que en el seu discurs de cloenda del torneig va afirmar que “abans de venir aquí ja estàvem convençuts de la capacitat organitzadora del nostre partner a República Dominicana, però certament les expectatives s’han superat i moltíssim en aquesta primera edició”.

A més d’haver jugat una mitjana de 8 partits durant aquests dies entre lliguetes i fases finals, els nens i nenes dels 28 equips particicipants i alguns acompanyants de les seves respectives famílies van poder gaudir d’alguns dels principals atractius turístics que la zona ofereix, com ara una visita a una reserva indígena, l’experiència de banyar-se amb dofins o passar estones a les platges privades dels hotels i les villes on estaven allotjats. També alguns espònsors globals del Futbol Club Barcelona com Gatorade o Audi van ajudar a fer aquesta estada més divertida amb diverses propostes d’oci per als nois mentre esperaven els partits d’una nova jornada.

Barcelona, Fukuoka i Santo Domingo, primers campions

I pel que fa al terreny competitiu, les FCBEscoles de Fukuoka, Barcelona i Santo Domingo van ser les que van dominar el joc des de divendres 16 fins ahir diumenge 18 de desembre, ja que van copar la majoria dels llocs de semifinalista de la competició, disputada en categories de Preformació (nascuts els anys 2007 i 2008), Formació (2005 i 2006) i Precompetició (2003 i 2004). L’escola japonesa va classificar els seus quatre equips entre els quatre millors del torneig, Barcelona també va fer-ho amb els tres equips que la van representar i Santo Domingo també va entrar quatre equips com a semifinalistes.

Dins la categoria de Preformació, la victòria va ser per a l’FCBEscola Barcelona, que va imposar-se a la final a Santo Domingo Blau per 3 gols a 2, en un partit molt igualat, tot i que els barcelonins van portar sempre la iniciativa al marcador i van aconseguir avançar-se en un parell de cops de dos gols (2-0 i 3-1) de la mà d’Oriol (1) i Ferran (2).

A Fukuoka Blau li va somriure la sort dels penals a Formació tant a les semifinals contra Fukuoka Grana com a la final contra Barcelona Grana, on curiosament es va arribar al final del temps reglamentari amb el mateix resultat, 2-2. Els japonesos van imposar-se a la final a un equip barceloní que no havia perdut cap partit en tota la competició en aquell moment. L’altre equip de l’FCBEscola Barccelona, el Barcelona Blau, va acabar en quarta posició després de perdre amb Fukuoka Grana.

A la categoria gran, Precompetició, els dos equips de l’FCBEscola Santo Domingo es van enfrontar a la darrera final del torneig, que també es va decidir després d’una llarga tanda de penals després que el marcador assenyalés 1-1 al final del segon temps. El triomf va ser per al Santo Domingo Blau davant el Santo Domingo Grana. La tercera plaça va ser per a l’equip de la seu de Casa de Campo (República Dominicana) que va derrotar el Charlotte Grana (Estats Units) per 3-2.

Preformación:

FINAL                             Barcelona 3 – Santo Domingo Blau 2

3ª PLAZA                      Fukuoka Blau 2 – Fukuoka Grana 1

Formación:

FINAL                             Fukuoka Blau 2 – Barcelona Grana 2 (Fukuoka penaltis)

3ª PLAZA                      Fukuoka Grana 3 – Barcelona Blau 0

Precompetición:

FINAL                             Santo Domingo Grana 1 – Santo Domingo Blau 1 (Blau penaltis)

3ª PLAZA                      Casa de Campo 3 – Charlotte Grana 2