Els mitjans de comunicació d'Islàndia se centren en la presència del FC Barcelona

La premsa de Reykjavík es fa ressó de l'èxit del primer Campus Femení de l'FCBEscola i del suport del president electe

Els mitjans de comunicació d'Islàndia s'han abocat a la presència del FC Barcelona a Reykjavík i la clausura del campus femení que el Barça ha organitzat al llarg de l'última setmana als afores de la capital islandesa. El primer campus femení organitzat fins a la data per l'FCBEscola ha estat un èxit, si s’ha de jutjar per les opinions dels tècnics, alumnes i participants en l'experiència. Els mitjans de comunicació s'han unit a l'eufòria desfermada al voltant del Barça.

Molts mitjans han destacat les paraules que va pronunciar durant la clausura del campus el vicepresident Carles Vilarrubí, vicepresident internacional i institucional del FC Barcelona, en què es referia al resultat final del campus. Fotbolti.net titulava: "Les noies islandeses podrien jugar amb nosaltres". Frettabladid, el diari de més difusió d'Islàndia, i el seu web visir.is, il·lustren una llarga entrevista amb el vicepresident Vilarrubí amb el titular ‘El petit laboratori d'Islàndia’.

Els webs mlb.is i dv.is dediquen diversos textos al campus i expliquen algunes històries sobre les 300 nenes que han participat a l'escola de futbol del Barça. Les grans cadenes de televisió han mostrat imatges del campus i la seva clausura durant les últimes 24 hores. Gairebé tots els mitjans destacaven les reflexions de Vilarrubí en la direcció que Islàndia era "el país perfecte per iniciar una experiència com aquesta".

El Canal 2 de notícies i el web ruv.is dedicaven també diversos espais a Gudjohnsen i les declaracions del jugador quan va manifestar que té ganes de tornar a jugar a Noruega.

Els diaris i els informatius també destaquen la presència de Gudni Th Jóhannesson, president electe d'Islàndia, en l'acte de cloenda del campus. El president d'Islàndia va qualificar dimecres el campus femení del Barça com una "excel·lent iniciativa". Jóhannesson prendrà possessió del seu càrrec l'1 d'agost.

Davant la sorpresa dels membres de la delegació del FC Barcelona, ​​Jóhannesson es va declarar "seguidor del Barcelona" des que va ser al Camp Nou de nen amb els seus pares "a veure jugar Rexach i Simonsen". Jóhannesson va signar autògrafs a les samarretes de les alumnes del campus com si es tractés d'un esportista d'elit.

Aquest ha estat un estiu excel·lent per a Islàndia des del punt de vista futbolístic. A l'èxit de la selecció nacional islandesa a l'Eurocopa, s'hi ha sumat la presència del Barça, un fet que l'exjugador del Barça Eidur Gudjohnsen, un dels promotors del campus, ha qualificat com "un esdeveniment inoblidable".

Durant la clausura del campus Gudjohnsen va ser felicitat pel president islandès, que va qualificar l'exjugador del Barça d'"heroi nacional" per haver dut a terme aquesta iniciativa. Jóhannesson va dedicar el seu discurs a parlar de la importància de "gaudir del joc" per acabar dient que, al marge d'intentar guanyar i aconseguir èxits esportius, "el més important en l'esport sempre és treballar en equip, tenir determinació, actitud i bon humor".

El president electe va comentar en la cerimònia de cloenda del campus que "el Barça ens pot ajudar a millorar", abans de parlar de Leo Messi. Sobre el jugador argentí va declarar que és "un dels millors jugadors de tots els temps", però va recordar, envoltat de nenes jugadores amb els seus diplomes del FC Barcelona, ​​que "la determinació [de Messi] i les seves habilitats són importants, encara que és el joc en equip el que l’ha fet gran".