La il·lusió dels debutants

L’FCBEscola Katsushika arriba demà a Barcelona per participar per primera vegada al Torneig Internacional de L’FCBEscola amb un equip de la categoria Preformació i dos de l’edat de Formació

Els 33 jugadors de l’FCBEscola Katsushika del Japó arriben demà a la tarda a Barcelona disposats a gaudir de la gran festa del barcelonisme. Per ells tot serà nou. L’FCBEscola Katsushika va obrir a l’abril del 2015 i aquesta serà la seva primera participació al Torneig Internacional. “Els jugadors tenen moltes ganes de viatjar a Barcelona. Venim amb tres equips, un de Preformació i dos de Formació, i aquesta setmana hem fet sessions especials d’entrenament i hem jugat partits amb tres rivals japonesos. Arribem al torneig amb una preparació òptima”, explica Andreu Cerarols, director de Projecte Local de l’FCBEscola Katsushika. L’únic problema per als nens és que molts viatgen sense la família, ja que al Japó les dates de la nostra Setmana Santa són dies laborables i no poden agafar-se vacances a la feina per acompanyar-los.

Els coordinadors de l’FCBEscola Katsushika han preparat un diumenge molt especial per als nens perquè coneguin Barcelona. Sortiran a les 10.00 hores del seu hotel per visitar la Barceloneta, la platja de Barcelona i el Maremagnum. A les 12.00 hores, aniran cap el centre: Sagrada Família i plaça de Catalunya per dinar en un restaurant de la Rambla Catalunya mentre veuen el Vila-real-Barça per televisió. “A la tarda farem la darrera reunió general amb tots els jugadors abans del torneig”, comenta Andreu Cerarols. Serà en aquesta xerrada quan insistirà als nens de la seva escola en la necessitat de mostrar, més que mai, tots els valors que han après: “Nosaltres els insistim molt en el respecte, l’ambició, el treball en equip, la humilitat i l’esforç i ara creiem que és el millor moment perquè ells ens demostrin que ho han assimilat”.

Un intercanvi cultural excel·lent

L’equip de la categoria de Preformació s’enfrontarà al’FCBE Illes Balears Grana, l’FCBE USA Blau i l’FCBEscola Santo Domingo Grana. L’equip FCBEscola Katsushika Grana, per la seva part, jugarà a la categoria de Formació contra l’FCBEscola Santo Domingo Grana, l’FCBEScola Casablanca i l’FCBEscola Índia Blau, mentre que l’equip de Formació Blau de l’FCBEscola Katsushika s’enfrontarà a l’FCBEscola Perú Grana, l’FCBEscola Vancouver i l’FCBEscola Tecnificació Catalunya Blau. “Els nens estan tan nerviosos que em pregunten si conec el nivell de les escoles a les quals ens enfrontarem. Tots tenen moltíssimes ganes de fer-ho molt bé”, afegeix Andreu Cerarols, per qui el més important és que l’FCBEscola Katsushika doni “una bona imatge com a col·lectiu, ja que aquest serà un intercanvi futbolístic i cultural excel·lent per a tots ells, ja que podran potenciar la companyonia, la integració, la diversitat cultural i, sobretot, l’educació”.