Comença la primera edició de l’FCBCoaches Academy

Isaac Guerrero, coordinador i director tècnic de l’FCBEscola, i Edgar Enrich, coordinador de l’FCBEscola Barcelona, presenten aquest important curs al programa ‘El Marcador’ de Barça TV

El proper 1 de febrer s’inicia a l’auditori de la Masia la primera edició de l’FCBCoaches Academy, que organitzen el Departament de Formació i Coneixement Masia 360º i l’FCBEscola, i que formarà els futurs entrenadors de l’FCBEscola que impartiran l’ADN Barça pel món. Es tracta d’un curs de 120 hores lectives que abastarà un ambiciós pla d’estudis en què s’abordaran, per exemple, 15 blocs entre els quals destaquen la història del Barça, la idea de joc, el desenvolupament col·lectiu, la metodologia dels entrenaments, la direcció dels equips, el treball dels porters, l’anàlisi del rendiment, l’scouting o el model d’ensenyament de les FCBEscoles. Isaac Guerrero, coordinador i director tècnic de l’FCBEscola, i Edgar Enrich, coordinador de l’FCBEscola Barcelona, han presentat aquest important curs al programa El Marcador de Barça TV, on han aprofitat també per fer un repàs de totes les accions que està duent a terme l’FCBEscola, com són el procés selectiu de tècnics o les proves d’accés, especialment per als nens nascuts l’any 2010.

“La formació és un punt clau en el nostre projecte, ja que tenim la responsabilitat de formar els tècnics que exportaran la idea de joc del Barça, el nostre ADN, als més de 30.000 nois i noies que movem cada any a les FCBEscoles de tot el món. És per aquest motiu que ens sentim molt orgullosos de la primera edició de l’FCBCoaches Academy, que comença el proper 1 de febrer. Es tracta d’un curs destinat a tècnics del futbol formatiu, de l’FCBEscola i del darrer procés de selecció d’entrenadors, en què hem reunit ponents de primer nivell de la casa, com Paco Seirul·lo, Joan Vilà, Marcel Sans, Pep Boada, Pere Gratacós o Ricard Segarra, o de fora, com són Xesco Espar o Ana González, entre molts altres”, comenta Isaac Guerrero, que també forma part del professorat d’aquest curs en què les ponències teòriques s’impartiran a la Masia i les pràctiques, al camp 6 de la Ciutat Esportiva Joan Gamper.

Edgar Enrich, per la seva part, ha destacat la il·lusió que provoca que un jugador com Sergi Samper hagi arribat al primer equip procedent de l’FCBEscola. Samper és l’únic jugador a la història del Club que des dels 6 anys només ha vestit la samarreta del Barça. “Això demostra que la feina s’està fent bé en els darrers anys entre el futbol formatiu i l’FCBEscola. El cas de Samper és l’èxit de la feina feta per tots els entrenadors que ha tingut tant a l’FCBEscola com al futbol formatiu”, explica l’Edgar Enrich, per qui és fonamental la feina que es realitza a l’FCBEscola Barcelona, que en l’actualitat compta amb 380 nens i nenes: “Els jugadors milloren en moltíssims aspectes del joc en aquesta etapa entre els 6 i els 12 anys. Tant tècnics com de joc col·lectiu, moviments tàctics. Fem una formació molt integral, arribem al jugador i ho fem a través d’un bon treball metodològic de filosofia Barça que fa que el jugador surti als 12 anys amb un molt bon aprenentatge”. L’ADN Barça que transmet l’FCBEscola té continuïtat al futbol formatiu amateur blaugrana, on molts entrenadors com Sergi Milà, Cristian Catena, Òscar Hernández i Óscar Jorquera, entre altres, han passat per l’FCBEscola.