Patrick Andersson coneix els mètodes d'entrenament de l'FCB Escola

[[DES_1]]

Patrik Andersson ha estat aquesta setmana el gran protagonista a l’FCB Escola. Un total de 22 jugadors d’entre 9 i 14 anys del Campus de l’exjugador suec de l’FC Barcelona han pogut conèixer durant cinc dies els mètodes d’entrenament i la filosofia de l’FCB Escola de la mà dels tècnics blaugrana Òscar Céspedes, Alejandro Esteban i Bernat Villa. “És la tercera vegada que venim a Barcelona a treballar conjuntament amb l’FCB Escola. Per a ells, nois i noies de diferents equips de Suècia, és tota una aventura poder conèixer el Camp Nou i descobrir com treballa el futbol base el campió d’Europa”, assegura l’excentral suec, que va formar part del primer equip blaugrana entre els anys 2001 i 2004, on precisament va coincidir amb el primer tècnic del Barça, Luis Enrique.

"El Barça, un referent mundial"

Andersson considera que el Barça és, pels seus valors i la seva filosofia, “el referent mundial” en futbol formatiu. “És per aquest motiu que venim a Barcelona. M’agrada el sistema de treball de l’FCB Escola, la metodologia i els valors, com són la tolerància, el respecte i la companyonia, que s’ensenyen al Barça, i vull que els nois i noies del meu campus els coneguin i els puguin portar a la pràctica quan tornin a Suècia”, explica Andersson, que ha estat present a la doble sessió d’entrenament, de noranta minuts cadascuna, que han fet diàriament els seus alumnes durant la setmana. “L’exercici que més els ha agradat és, sens dubte, el rondo. Jo els he dit que és l’exercici que millor defineix la filosofia del Barça. El seu futbol de toc, possessió i control”.

Sobre Luis Enrique

Una filosofia i una manera d’entrenar-se que ell va viure durant les tres temporades que va formar part del Barça. Un cicle en què va coincidir amb Luis Enrique: “La seva trajectòria com entrenador ha estat brillant. El Barça va camí de guanyar el cinquè títol de la temporada al Mundial de Clubs del Japó. Una xifra espectacular. Aquest ha estat l’any de Luis Enrique i per aquest motiu crec que es mereix guanyar el premi al millor entrenador de l'any”. Andersson explica que segueix els partits del Barça des de la localitat de Bjärred, on resideix, i destaca la clau de l’èxit del triplet blaugrana assolit la temporada passada en la combinació del caràcter de Luis Enrique, la implicació i la qualitat dels jugadors de la Masia i el luxe de comptar amb el millor jugador del món, Messi, formant part d’una davantera “única i irrepetible” amb Neymar i Luis Suárez.