El projecte Barça Academy anuncia la seva escola de futbol número 50 a tot el món

La ciutat estatunidenca d'Orlando situa els Estats Units com a territori estratègic del projecte amb nou seus

La Barça Academy, l'escola esportiva internacional del FC Barcelona aconsegueix la xifra dels 50 projectes esportius permanents a tot el món. Aquesta nova acadèmia de futbol estarà situada a la ciutat estatunidenca d'Orlando, i començarà els seus entrenaments durant el pròxim mes d'agost. L'acadèmia de Florida es convertirà en la número 25 en tot el continent americà i la novena del país.

D'aquesta manera, els Estats Units es refermen com un territori estratègic per a l'expansió del Club i de la Barça Academy, on el FC Barcelona està promocionant la pràctica esportiva del futbol des de fa més d'un lustre. La Barça Academy Orlando, dirigida pel partner ISL, se suma a les altres Barça Academy ja en funcionament a Austin, Charlotte, Chicago, Columbus, Virgínia del Nord i San Diego, a la Barça Residency Academy d'Arizona i la Barça Academy PRO de Nova York.

La instal·lació estarà situada a l'Austin Tindall Sports Complex, un espai esportiu situat al sud de la ciutat amb nou camps de joc, i on la primera temporada esperen comptar amb uns 200 jugadors. Les primeres jornades de selecció de jugadors, per a nens i nenes de 5 a 18 anys, se celebraran el dissabte 8 de juny en aquesta mateixa instal·lació.

La roda de premsa de l'anunci de la Barça Academy Orlando s'ha celebrat aquest matí a les instal·lacions de l'Orlando Magic Stadium, en un esdeveniment que ha comptat amb la presència del director del projecte Barça Academy, Carles Martín, i del director de l’Oficina del FC Barcelona a Nova York, Xavier O’Callaghan, que ha destacat que “el creixement de les Barça Academy al territori nord-americà és la forma més tangible del gran arrelament que el Club està tenint al país i ens fan estar més a prop dels nostres fans. També ens permet ser una part activa en el desenvolupament de l’esport als Estats Units”.

Per la seva banda, Carles Martín ha reconegut que “durant els darrers anys, la nostra presència als Estats Units ens ha permès apropar-nos als seguidors del futbol a pràcticament tots els estats. Avui anunciem la novena escola permanent per a tota la temporada, fet que converteix els EUA en el que té més seus obertes. No hem d’oblidar, però, que aquest estiu serem a 40 ciutats on farem Barça Academy Camps, apropant l’experiència d’entrenament Barça a molts nens i nenes americans. També hem d’estar orgullosos que durant aquests darrers anys ja hem aconseguit que hi hagi diversos jugadors internacionals amb els Estats Units que s’han format sota la nostra metodologia i estil de joc”.

Cinquanta projectes Barça Academy permanents en els cinc continents

La Barça Academy és el model d'escola de futbol propi del FC Barcelona dirigit a nens i nenes, i té com a objectiu principal la formació integral dels seus alumnes. Aquest model d'escola de futbol, exportat a escala internacional, pretén estendre la marca Barça i transmetre la filosofia de treball i els valors del Club en la resta del món.

Les escoles treballen amb un model propi, únic, basat en la metodologia Barça des de les categories inferiors fins al primer equip, amb un estil de joc creatiu i ofensiu i amb una transmissió indispensable de valors: respecte, humilitat, esforç, ambició i treball en equip, amb resultats d'èxit contrastats.

Actualment el FC Barcelona disposa d'un total de 50 projectes Barça Academy a tot el món, més de 180 Campus i 50 Clínics, amb presència en 56 països dels cinc continents i la participació de més de 45.000 nens entre les diferents activitats promogudes.

Aquests projectes Barça Academy es divideixen en Barça Escola de Barcelona, les Barça Academy Pro en Haikou (la Xina) i Nova York (els Estats Units), la Barça Residency Academy Arizona (els Estats Units) i les 46 Barça Academy que hi ha repartides pels cinc continents.