El projecte Barça Academy desembarca a Ciutat de Mèxic

La nova escola de futbol del FC Barcelona obre la seva segona seu al país, unint-se a la ja existent a Puebla des de fa una temporada

L'escola esportiva del FC Barcelona, la Barça Academy, continua apostant per Mèxic com a mercat estratègic dins de la seva expansió internacional. Després de l'obertura al mes d'agost passat de la Barça Academy Puebla, a partir del pròxim curs comptarà amb una nova seu a Ciutat de Mèxic, situada a les instal·lacions del Reforma Athletic Club, entitat que aquest 2019 celebra el seu 125è aniversari.

Aquesta serà el projecte internacional número 53 de la Barça Academy, que situarà, a més, al continent americà com el més nombrós amb un total de 26 seus. D'aquestes, 9 es troben als Estats Units i 6 més al Canadà, a més de les tres situades a Colòmbia. Mèxic es col·loca al costat del Brasil dins del grup de països amb dues acadèmies esportives.

La Barça Academy Ciutat de Mèxic estarà situada al nord-oest de la capital i comptarà amb 2 camps de futbol 11 de gespa natural, la qual cosa permetrà que pugui comptar amb una xifra d'ocupació màxima que superarà els 800 esportistes. L'escola de futbol està dirigida a nens i nenes de 6 a 18 anys que podran gaudir d'un programa de preparació de tres dies i un altre de dos.

Les sessions d'entrenament arrencaran la primera setmana de gener del 2020, encara que fins a aquesta data s'aniran desenvolupant diferents activitats i trials de selecció. A més, en les pròximes setmanes hi haurà un Barça Academy Camp a Ciutat de Mèxic, amb el qual els més joves ja podran introduir-se en el procés de formació esportiva sota les directrius del model de la Barça Academy.

El projecte de la capital mexicana arriba de la mà de la relació mantinguda en els últims cinc anys entre el FC Barcelona i el seu partner local, Catalunya Sports, que en aquest últim lustre ja ha comptat amb la confiança de més de 3.500 nens i nenes que han gaudit dels campus que s'han anat celebrant regularment en ciutats com Guadalajara, Monterrey, Querétaro, Ciutat de Mèxic, Puebla, San Luis Potosí, Acapulco i Cancún. Aquest estiu del 2019 està previst que més de 750 joves gaudeixin d'aquests campaments esportius.

Més informació i inscripcions a: https://fcbescolamexico.com.mx/academy-cdmx

Cinquanta-tres projectes Barça Academy permanents als cinc continents

La Barça Academy és el model d'escola de futbol propi del FC Barcelona dirigit a nens i nenes, i té com a objectiu principal la formació integral dels seus alumnes. Aquest model d'escola de futbol, exportat a escala internacional, pretén estendre la marca Barça i transmetre la filosofia de treball i els valors del Club a la resta del món.

Les escoles treballen amb un model propi, únic, basat en la metodologia Barça des de les categories inferiors fins al primer equip, amb un estil de joc creatiu i ofensiu i amb una transmissió indispensable de valors: respecte, humilitat, esforç, ambició i treball en equip, amb resultats d'èxit contrastats.

Actualment l'FC Barcelona disposa d'un total de 53 projectes Barça Academy a tot el món, més de 180 campus i 50 clínics, amb presència en 56 països dels cinc continents i la participació de més de 45.000 nens entre les diferents activitats promogudes.

Aquests projectes Barça Academy es divideixen en Barça Escola de Barcelona, les Barça Academy Pro a Haikou (la Xina) i Nova York (els Estats Units), la Barça Residency Academy Arizona (els Estats Units) i les 49 Barça Academy que hi ha repartides pels cinc continents.