EL PROJECTE

La Barça Escola és el model d'escola del FC Barcelona adreçada a nens i nenes de 6 a 18 anys, que té com a objectiu principal la formació integral dels seus alumnes.

Aquest model d'escola, exportat a escala internacional, pretén estendre la marca Barça i transmetre la filosofia de treball del Club a la resta del món.

La Barça Escola treballen amb un model propi, únic, basat en la metodologia Barça, amb un estil de joc creatiu i ofensiu, i amb una indispensable transmissió de valors: respecte, esforç, ambició, treball en equip i humilitat.

METODOLOGIA D'ÉXIT

La BARÇA Escola és l’acadèmia oficial de futbol del BARÇA, una escola de vida que forma persones a través del futbol. Neix amb l’objectiu d’apropar l’estil de joc del Club al món, donant l’oportunitat d’esdevenir jugador/a del BARÇA a qualsevol noi/a que s’identifiqui amb els nostres valors i que vulgui aprendre a jugar com el BARÇA.

Es desenvolupa un programa formatiu de futbol a través de l’entrenament i la competició, fonamentat en la metodologia del BARÇA. Una metodologia que  pretén desenvolupar jugadors/es autònoms/es i creatius/ves, que representin els valors del BARÇA (humilitat, esforç, ambició, respecte i treball en equip), capaços d’organitzar-se col·lectivament per realitzar un joc atractiu, caracteritzat per dur la iniciativa a partir de la possessió de la pilota.

A la BARÇA Academy el jugador/a gaudeix jugant a futbol, practicant tasques jugades que el situen dins del context específic del joc. Ell/a haurà de resoldre aquestes situacions a través de les seves capacitats, coordinant-se amb els seus companys/es d’equip per, posteriorment, ser capaç d’actuar eficaçment i eficientment en la competició seguint l’estil de joc del BARÇA. El jugador/a és guiat per l’entrenador/a del BARÇA, el qual potencia la seva presa de decisions i el converteix en el centre del seu procés d'aprenentatge.

Aquesta metodologia pròpia i única pretén compartir el model BARÇA al món, exportant l’estil a escala internacional a partir de les BARÇA Academy, seus distribuïdes als cinc continents. Cadascuna d’aquestes BARÇA Academy estan guiades per un director de Projecte format al BARÇA, que és assessorat tècnicament des de Barcelona i té la missió d’implementar aquesta metodologia d’èxit ajustant-la a les particularitats de cada regió, convertint el nostre futbol en universal.

CASOS D'ÉXIT

SERGI SAMPER

Vissel Kobe - Japanese League (Japan)

Sergi-Samper