El projecte Barça Academy obre una nova seu a Kuwait

L’escola de futbol del FC Barcelona s’establirà en una instal·lació puntera a la capital kuwaitiana

La ciutat de Kuwait acollirà a partir del pròxim mes de setembre una nova branca del projecte Barça Academy i s’unirà a la de Dubai (Emirats Àrabs Units) com a la segona de l’Orient Mitjà. Aquesta nova seu es desenvoluparà a les instal·lacions del Boulevard de Salmiya, en una de les zones més populars de la capital kuwaitiana, que compta amb un nombre elevat d’aficionats al futbol.

L’objectiu de la nova Barça Academy Kuwait és el de reunir prop de 200 esportistes amb edats compreses entre els 4 i els 18 anys ja a la seva primera temporada de vida. L’enclavament escollit per la seva posada en funcionament és dins d’un complex governamental destinat a uns espais de salut i benestar que compta amb dos camps de futbol 11, un estadi de criquet, unes pistes de tennis i diferents pistes poliesportives.

El FC Barcelona ha estat treballant durant els últims anys entre diferents projectes per poder recuperar una seu d’una Barça Academy al país, ja que durant set temporades hi va haver una seu a la mateixa capital, que va acabar tancant les seves portes durant l’estiu del 2014. El partner de la nova escola és Stryx Sports, que actualment gestiona la seu de Dubai, oberta el 2008 i que actualment compta amb prop d’un miler d’esportistes.

Quaranta-quatre projectes Barça Academy en els cinc continents

La Barça Academy és el model d'escola de futbol pròpia del FC Barcelona adreçat a nens i nenes, que té com a objectiu principal la formació integral dels seus alumnes. Aquest model d'escola de futbol, exportat a escala internacional, pretén estendre la marca Barça i transmetre la filosofia de treball i els valors del Club a la resta del món.

Les Barça Academy treballen amb un model propi, únic, basat en la metodologia Barça des de les categories inferiors fins al primer equip, amb un estil de joc creatiu i ofensiu i amb una transmissió indispensable de valors: respecte, humilitat, esforç, ambició i treball en equip, amb resultats d'èxit contrastats.

Actualment el FC Barcelona disposa d'un total de 44 projectes Barça Academy a tot el món, més de 180 Campus i 50 Clínics i amb una presència en 52 països dels cinc continents i la participació de més de 45.000 nens i nenes entre les diferents activitats promogudes.

Aquests projectes Barça Academy es divideixen en la Barça Escola de Barcelona, les Barça Academy Pro a Haikou (Xina) i Nova York (Estats Units), la Barça Residency Academy de Casa Grande (Arizona, Estats Units) i les 40 Barça Academy que hi ha repartides pels cinc continents.