San Diego acull la primera FCBEscola a la Costa Oest nord-americana

Els Estats Units es converteix en el país amb més presència d’FCBEscoles, després de les que estan funcionant a Charlotte i Florida i les previstes a Austin, Chicago i Virgínia

La ciutat de San Diego acollirà a partir de la propera temporada una seu permanent de l’FCBEscola, la primera localitzada a la Costa Oest dels Estats Units d’Amèrica, la sisena del país i la trenta-sisena del projecte. Així, el país nord-americà es converteix en el territori amb més presència d’escoles de futbol del FC Barcelona després de les ja obertes a Florida i Charlotte i les anunciades a Austin, Chicago i Virgínia. A més, l’FCBEscola San Diego comptarà amb un marcat component solidari gràcies a l’acord al qual la nova escola ha arribat amb San Diego Unified Public Schools, que ajudarà que molts nens i nenes amb un elevat nivell de pobresa també puguin gaudir de la metodologia del Barça.

El projecte s’ha presentat a les instal·lacions de la Bell Middle School, escenari que acollirà l’escola de futbol del FC Barcelona aquest pròxim mes de setembre, i ha comptat amb la presència del director del projecte FCBEscola, Franc Carbó; de la superintendent de San Diego Unified School District, Cindy Marten; del director del San Diego Unified Athletic Department, Scott Giusti; i dels partners de la nova escola, Marc Segarra i Alex Isern (ISLFUTBOL).

L’activitat a la ciutat californiana arrencarà el cap de setmana dels dies 20 i 21 de maig, quan es realitzaran els primers tryouts per a nens i nenes de 6 a 16 anys a les instal·lacions de la Morse Soccer High.

Trenta-sis FCBEscoles previstes per a la nova temporada

L’FCBEscola és el model d'escola de futbol pròpia del FC Barcelona dirigit a nens i nenes, que té com a objectiu principal la formació integral dels seus alumnes. Aquest model d'escola de futbol, exportat a escala internacional, pretén estendre la marca Barça i transmetre la filosofia de treball i els valors del Club a la resta del món.

Les FCBEscoles treballen amb un model propi, únic, basat en la metodologia Barça des de les categories inferiors fins al primer equip, amb un estil de joc creatiu i ofensiu i amb una transmissió indispensable de valors: respecte, humilitat, esforç, ambició i treball en equip, amb resultats d'èxit contrastats.

Actualment el FC Barcelona disposa d'un total de 27 FCBEscoles en actiu, més de 170 campus i 50 clínics, amb una presència en més de 40 països dels cinc continents i amb la participació de més de 40.000 nens i nenes entre les diferents activitats que es promouen. Els Estats Units es convertiran per primer cop en el territori amb més presència del projecte al mes de setembre d’aquest any, amb l’obertura de les escoles d’Austin, Chicago, San Diego i Virgínia. També està previst l’inici d’activitat a Haikou i Chengdu, a la Xina; a Bogotà, Colòmbia; i també a Sydney i Brisbane, Austràlia.