Gerard Piqué lliura els trofeus de la sisena edició del Torneig Internacional FCBEscola

Acompanyat del vicepresident esportiu, Jordi Mestre, el jugador ha participat a la cerimònia de cloenda d’un torneig dominat per l’FCBEscola Barcelona i les brasileres

La sisena edició del Torneig Internacional FCBEscola ha arribat al seu final aquest migdia, després de la celebració de les quatre finals de les categories sobre la gespa del Miniestadi del FC Barcelona. Aquesta darrera jornada ha continuat demostrant el gran nivell de joc i de companyonia dels 1.500 jugadors de 20 països diferents i de les 33 FCBEscoles i FCBCamps que han pres part des del passat dilluns en la competició. La jornada ha acabat amb el lliurament dels trofeus, que ha estat presidit pel vicepresident esportiu del Club, Jordi Mestre; pel director general, Òscar Grau; per l’exjugador del FC Barcelona, actual FCB Legend i ambaixador internacional de l’FCBEscola, José Edmílson; pel director del projecte FCBEscola, Franc Carbó; i pel jugador del primer equip Gerard Piqué.

Els trofeus de campions de les quatre categories han quedat repartits entre els jugadors de l’FCBEscola Barcelona i els de les seus brasileres: l’FCBEscola Rio de Janeiro i l’FCBEscola Sao Paulo. A la categoria Iniciació (Sub-8), la victòria se l’ha endut l’equip de l’FCBEscola Barcelona Blaugrana, que ha acabat guanyant a la final els seus companys de l’FCBEscola Barcelona Verd. En Formació (Sub-10) també hi ha hagut triomf local, ja que l’FCBEscola Barcelona Blaugrana ha derrotat l’equip FCBCamps USA Red. A les categories més grans, les copes de campions han volat fins al Brasil, ja que l’FCBEscola Sao Paulo ha vençut a la final de Precompetició (Sub-12) l’FCBEscola Barcelona Blaugrana, mentre que a Competició (Sub14) ha estat l’FCBEscola de Rio de Janeiro qui ha aixecat el títol, després de guanyar l’equip de l’FCBEscola Tecnificació Tenerife Blau.

Dins l’apartat estadístic, aquest any per primer cop s’ha superat la xifra dels 400 partits jugats, amb un total de 457, superant així sobradament els 327 de la temporada passada. També cal destacar que entre tots aquests duels hi ha hagut un total de 1.755 gols, el que suposa una mitjana de 3,84 per partit. Entre d’altres curiositats, remarquem que per primer cop un equip de l’FCBEscola Rio de Janeiro ha aixecat el títol de campió, després d’haver estat subcampió en tres ocasions, i que un entrenador, el Carlos Uclés (FCBEscola Barcelona), ha guanyat el seu tercer títol consecutiu com a tècnic.

Declaracions Franc Carbó, director projecte FCBEscola:

“Ha estat una experiència increïble. Veure 1.500 nanos de 20 nacionalitats jugar i comportar-se com ho han fet aquests dies no fa més que omplir-nos d’orgull de la bona feina que fa l’FCBEscola en tots aquests projectes. Hem pogut veure un fidel reflex de la metodologia del Barça en tots els nostres equips i no ens queda res més que felicitar la feina que fan tots els nostres entrenadors d’arreu del món”.