Nashville, desena branca del projecte Barça Academy als Estats Units

El país nord-americà s’afiança com el territori amb més escoles de futbol del Club

La ciutat de Nashville obrirà en les properes setmanes la desena branca del projecte Barça Academy als Estats Units. D’aquesta manera, amb l’arribada d’aquesta nova escola de futbol, el país nord-americà es consolida com el territori mundial amb un nombre més gran de seus de les 54 que el FC Barcelona té repartides per tot el planeta.

El creixement de la Barça Academy als Estats Units ha arribat de la mà de l’obertura de l’oficina comercial que el FC Barcelona té al cor de Nova York, ja que justament l’anunci i l’obertura d’aquesta desena d’acadèmies futbolístiques s’han produït després del desembarcament del Club allà, durant l’estiu de l’any 2016. Actualment, el projecte Barça Academy disposa d’un total de 10 escoles als Estats Units, les Barça Academy d’Austin, Charlotte, Chicago, Columbus, Nashville, Northern Virginia, Orlando i San Diego, a més de la Barça Academy Pro New York i la Barça Residency Academy Arizona; 6 branques al Canadà i 2 Barça Academy més a Mèxic (Ciutat de Mèxic i Puebla), i una suma global de 27 a tot el continent americà.

La Barça Academy Nashville estarà localitzada dins del Father Ryan High School, un centre acadèmic que compta amb unes grans instal·lacions esportives ubicades al sud de la ciutat de l’estat de Tennessee. Els objectius dels directius de Sporting Global, el partner d’aquesta escola de futbol, són els d’iniciar la temporada amb una xifra propera als 200 nens i assolir un total de 500 en els seus primers mesos de vida.

Cinquanta-quatre projectes Barça Academy permanents als cinc continents

La Barça Academy és el model d'escola de futbol propi del FC Barcelona dirigit a nens i nenes, i té com a objectiu principal la formació integral dels seus alumnes. Aquest model d'escola de futbol, exportat a escala internacional, pretén estendre la marca Barça i transmetre la filosofia de treball i els valors del Club a la resta del món.

Les escoles treballen amb un model propi, únic, basat en la metodologia Barça des de les categories inferiors fins al primer equip, amb un estil de joc creatiu i ofensiu i amb una transmissió indispensable de valors: respecte, humilitat, esforç, ambició i treball en equip, amb resultats d'èxit contrastats.

Actualment el FC Barcelona disposa d'un total de 54 projectes Barça Academy a tot el món, més de 180 campus i 50 clínics, amb presència en 56 països dels cinc continents i la participació de més de 45.000 nens entre les diferents activitats promogudes.

Aquests projectes Barça Academy es divideixen en Barça Escola de Barcelona, les Barça Academy Pro a Haikou (la Xina) i Nova York (els Estats Units), la Barça Residency Academy Arizona (els Estats Units) i les 50 Barça Academy que hi ha repartides pels cinc continents.