Enes Sali, exjugador de la Barça Escola, fa història amb la seva selecció nacional

El jugador romanès, segon europeu més jove del segle XXI a debutar amb una selecció nacional absoluta

El jugador format a la Barça Escola Barcelona Enes Sali ha fet història aquest diumenge en convertir-se en el segon futbolista europeu més jove del segle XXI que debuta amb la seva selecció nacional absoluta, la de Romania, amb 15 anys, 8 mesos i 22 dies (15 anys i 264 dies), en el partit classificatori per al Mundial de Qatar 2022, on el seu combinat nacional ha derrotat per 2-0 Liechtenstein. Sali, nascut a Toronto, va cridar l'atenció dels tècnics del Barça Academy Camp celebrat a la ciutat canadenca l'hivern del 2014 quan només tenia 8 anys.

Per motius laborals, la família Sali es va traslladar a Barcelona poc després i Enes va formar part de la Barça Escola Barcelona durant la temporada 2015/16, on va militar a l'equip Sergi Roberto, dirigit pel tècnic Pau Casassa -actual coordinador tècnic de les Barça Academy d'Europa, Orient Mitjà i Àfrica-, i va participar en diverses sessions d'entrenament amb equips de la Masia de la categoria Benjamí.

Després del seu fugaç pas per Barcelona, ​​fa dues campanyes va començar a formar part de l'acadèmia del Viitorul Constanta -refundat aquest 2021 amb el nom de Farul Constanta-, un club marcat per comptar actualment amb dos exbarcelonistes en llocs clau, ja que el propietari i entrenador és Gica Hagi i està presidit per Gica Popescu. Enes va desbancar el noruec Martin Odegaard aquest setembre passat en ser l'esportista més jove a estrenar-se com a golejador en una Lliga europea, la Lliga I romanesa, amb 15 anys, 6 mesos i 21 dies. Aquesta temporada ja ha participat en un total de 8 partits amb el primer equip del club.

Enes, nascut al Canadà i d'origen turc, s'ha decantat per debutar amb la selecció absoluta de Romania, de la qual aquest 2021 ja havia defensat els colors de les categories sub-16 i sub-17. Després del seu gran inici de temporada, el seleccionador romanès, Mirel Radoi, també ha decidit incloure'l a la llista de convocats per als xocs davant Islàndia i Liechtenstein, decisius per a la classificació mundialista. Amb aquest debut ha polvoritzat el rècord de precocitat a la selecció de Cristian Manea amb 16 anys i 9 mesos i ha estat el segon europeu del segle XXI, superat només per Martin Odegaard, que es va estrenar amb Noruega el 2014 amb 15 anys i 254 dies.