Héctor Bellerín, un reforç sorgit de la Barça Escola per al primer equip

El FC Barcelona tindrà, per primer cop a la seva història, dos jugadors sorgits de la Barça Escola

L’arribada d’Héctor Bellerín al primer equip masculí del FC Barcelona en la darrera jornada del mercat de fitxatges ha suposat, a més, tota una autèntica fita per al projecte Barça Academy, ja que serà el vuitè jugador que arriba a la cota màxima. Per primera vegada a la història, dos jugadors sorgits de la Barça Escola (l’antiga FCBEscola), el mateix Bellerín i Eric Garcia, formaran part de l’equip absolut. A aquest duet se li suma la defensora Jana Fernández, que des de fa diverses temporades milita al FC Barcelona femení.

Nascut el 1995, Héctor Bellerín va passar per la Barça Escola durant la temporada 2002/03, on, a més, va coincidir amb Sergi Samper, un altre dels jugadors que també va arribar al primer equip. La següent temporada ja va ser reclutat per entrar a formar part del Benjamí B, i des d’aquí va seguir el seu camí fins al Cadet A, on va fer les maletes per anar-se’n a l’Arsenal anglès. Al seu palmarès hi ha quatre FA Cup i també quatre Comunity Shield, a més d’una Copa del Rei, l’aconseguida la temporada passada amb el Betis.

Bellerín se suma a la llista d’esportistes #BarçaEscolaAlumni que han arribat al primer equip del Club, esdevenint el sisè jugador a més de Martí Riverola (1991), Sergi Samper (1995), Aitor Cantalapiedra (1996), Àlex Carbonell (1997) i Eric Garcia (2001). Per la seva banda, a l’equip femení han debutat Carla Armengol (1998) i Jana Fernández (2002). També forma part dels vuit jugadors de la Barça Escola que han jugat amb una selecció absoluta juntament amb David Babunski (Macedònia), Marcus Thuram (França), Javi Puado, Eric Garcia, Andri Gudjohnsen (Islàndia), Diego Almeida (Equador) i Enes Sali (Romania).