Sergi Barjuan, convidat d'excepció a la cinquena Barça Academy Cup Las Américas

El Barça Legend Sergi Barjuan ha presidit la roda de premsa de presentació de la cinquena edició del Barça Academy Cup Las Américas, que arrenca demà dijous 15 a les instal·lacions dels Establos de Cap Cana (República Dominicana). El torneig, que es torna a celebrar tres anys després després de l'aturada per la pandèmia, comptarà amb més de 420 nens i nenes de 7 a 16 anys representant vuit països diferents de les Barça Academy i els Barça Academy Camps de la regió d'Amèrica i amb quatre equips vinguts des de la Barça Escola Barcelona.

Sergi, excapità i exentrenador del primer equip, ha destacat la importància de poder recuperar aquest torneig per a les Barça Academy del continent americà després de la pandèmia i ha augurat que serà tota una festa i una gran experiència esportiva i de vida per als joves jugadors de la regió. També ha animat els esportistes a ser fidels a l'estil de joc i valors que fan famós el FC Barcelona arreu del món recordant-los que en aquestes edats no importa el resultat, sinó que gaudeixin del seu esport preferit.

Per la seva part, Domènec Guasch, Project Executive de Barça Academy América, ha reconegut que es tracta d'un moment molt important del calendari per al projecte a la zona i que actualment Amèrica és la regió que compta amb un nombre més gran d'escoles, així com de Campus i Clinics i que és present a 12 països. També ha destacat que quatre jugadors de la present edició de la Copa del Món de Futbol Qatar 2022 han passat per projectes Barça Academy durant els primers anys esportius, com el jugador del primer equip del FC Barcelona Eric García, el francés Marcus Thuram i els japonesos Takehiro Tomiyasu i Take Kubo.

Per primera vegada a la història, el torneig comptarà amb la presència de tres patrocinadors, ja que a Scotiabank, sponsor del torneig en les dues últimes edicions, se li han sumat per a aquest 2022 la col·laboració de Spotify i de Bimbo. En nom d'ells, Danilo de la Pava, en representació del departament de patrocinis de Scotiabank, ha destacat la gran tasca que estan fent a diversos països i Barça Academy de la regió, on estan promovent tornejos locals i facilitant beques a esportistes amb menys recursos perquè puguin aprendre dels tècnics Barça Academy.

Antonio Gutiérrez, director de Nous Negocis i Relacions Institucionals de Caribbean FC, el partner de Barça Academy a la República Dominicana, ha destacat per part seva que des de l'organització estan molt orgullosos d'haver fet el pas el 2016 d'organitzar el primer torneig regional de la Barça Academy. A més, ha posat en valor el fet que es tracti d'una competició molt orientada també a les famílies, ja que uneix el que són els partits oficials durant la jornada de demà amb les activitats lúdiques i de platja planificades perquè els joves esportistes puguin completar la seva gran experiència en aquesta destinació turística a la tarda.

Ha tancat els parlaments el director de Projecte Local de la Barça Academy República Dominicana, Marc Montero, que ha posat en valor els guarismes de la competició, amb més de 420 esportistes repartits entre les 5 categories (Sub8, Sub10, Sub12, Sub14 i Sub16) i la presència de competidors arribats de vuit països diferents, a més de dos clubs locals com el Downtown Punta Cana i el Formant Campions de La Romana.

La cerimònia inaugural del Barça Academy Cup Las Américas tindrà lloc demà dijous 15 de desembre a les 9.00h (hora local, 14.00h hora peninsular) mentre que la jornada de finals se celebrarà el diumenge 18.