Alexia i Ansu Fati lliuren els trofeus de campions de la Barça Academy World Cup 2023

El torneig acaba amb un gran nivell esportiu a les sis finals celebrades

La Barça Academy World Cup presented by Allianz 2023 ha finalitzat amb la disputa de cinc finals a la darrera jornada, celebrada aquest dijous entre el Camp 7 de la Ciutat Esportiva Joan Gamper, on s'han jugat les finals Sub-8, Sub-10, Sub-12 i Sub-14 mixtes i l’Estadi Johan Cruyff, on s’ha disputat la femenina Sub-14 i s’ha fet el lliurament de premis, de mans dels padrins d’aquesta desena edició, la dues vegades Pilota d’Or, Alexia Putellas, i el davanter del primer equip Ansu Fati, a més del vicepresident primer esportiu del Club, Rafa Yuste.

Aquesta desena edició ha recuperat números de participació pre-pandèmics, i ha superat en un 50% el nombre d'esportistes del 2022, amb un total de 1.660 participants repartits en 152 equips, pertanyent a 34 projectes Barça Academy i Barça Academy Camps d'un total de 19 països diferents.

Els premis a les diferents categories en aquesta desena edició han estat molt repartits, destacant la victòria a les edats més petites per als equips de la Barça Escola Blau, que s'han imposat a la Sub-8 per 5-1 a la Barça Escola Groc, i a la categoria Sub-10, on han derrotat la Barça Academy Fukuoka també pel mateix resultat.

Pel que fa a les dues categories majors, a Sub-12 el Barça Academy Camp Itàlia ha revalidat el títol aconseguit la temporada passada després d'imposar-se a la Barça Academy Varsòvia per 2 gols a 0. La final més disputada ha estat la Sub-14, on la Barça Escola ha derrotat la Barça Academy Dominicana Blau, que ha jugat la seva primera final històrica en aquest torneig, en el xoc amb més alternances al marcador de la jornada i que ha finalitzat amb 4-4 al marcador. A la tanda de penals, la Barça Escola s'ha imposat per 3-1.

A la competició femenina, a Sub-12 l'equip de la Barça Academy Japó s'ha imposat com a primera classificada de la lligueta on han participat els primers quatre equips de la història d'aquesta categoria, just per davant de la Barça Escola Barcelona, ​​que ha finalitzat com a subcampiona. A la final Sub-14 femenina, la primera del torneig celebrada a l'Estadi Johan Cruyff, ha guanyat la Barça Escola Perfeccionament Barcelona al Barça Academy Japó per X gols a X.

Per a les estadístiques, en aquesta edició s'han jugat un total de 533 partits, i entre els 152 equips han aconseguit anotar un total de 2.374 gols, fet que suposa una mitjana de 4,06 per matx.

RESULTATS:
Sub8 - Barça Escola Barcelona Blau – Barça Escola Barcelona Groc 5-1
Sub10 – Barça Escola Barcelona Blau – Barça Academy Fukuoka 5-1
Sub12 – Barça Academy Varsòvia 0 – Barça Academy Camps Itàlia 2
Sub14 – Barça Escola Barcelona 4 – Barça Academy Dominicana Blau 4. Penaltis: 3-1
Sub14 Femení - Barça Academy Japó 1 – Perfeccionament Barcelona 1. Penaltis: 2-3
Sub12 Femení: Campió Barça Academy Japó. Subcampió: Barça Escola Barcelona