Segona Barça Academy a Mèxic

Querétaro serà el segon projecte de la Barça Academy al país asteca

Mèxic comptarà amb dues Barça Academies a partir del mes de setembre. La Barça Academy Querétaro se sumarà a la ja existent de Ciutat de Mèxic que va estrenar-se al gener del 2020. La ciutat està situada a 200 quilòmetres al nord-oest de la capital del país amb una gran tradició al món del futbol.

Per donar el tret de sortida, a partir del 15 de juliol es realitzarà un campus que servirà per nodrir de participants de cara a l’inici de les activitats a partir del mes de setembre. Querétaro ja ha tingut campus de manera regular des del 2017 i el partner local, Catalunya Sports, ha decidit fer un pas mes a la seva aposta per la formació i tenir una seu permanent d’una Barça Academy.

Els nois i noies que pertanyin a la Barça Academy Querétaro s’entrenaran en unes instal·lacions de màxim nivell amb dos camps de futbol 11 de gespa natural al Cumbres International School Queretaro

27 projectes Barça Academy permanents arreu del món

La Barça Academy és el model d'escola de futbol propi del FC Barcelona adreçat a nens i nenes, i té com a objectiu principal la formació integral dels seus alumnes. Aquest model d'escola de futbol, exportat a escala internacional, pretén estendre la marca Barça i transmetre la filosofia de treball i els valors del Club a la resta del món.

Les escoles treballen amb un model propi, únic, basat en la metodologia Barça des de les categories inferiors fins al primer equip, amb un estil de joc creatiu i ofensiu i amb una transmissió indispensable de valors: respecte, humilitat, esforç, ambició i treball en equip, amb resultats d'èxit contrastats.

Actualment, el FC Barcelona disposa de 27 projectes Barça Academy. Aquests es divideixen en la Barça Escola de Barcelona, les Barça Academy Pro, gestionades directament pel Club tant en la part esportiva com econòmica i que actualment compten amb dues seus als Estats Units (Miami i Nova York); la Barça Residency Academy Arizona (Estats Units), que s’ocupa també de la formació acadèmica dels jugadors i jugadores, i les 23 Barça Academy que hi ha repartides arreu del món.

Més de 80 clínics i 200 camps

Els Barça Academy Clinics són programes d’entrenament per a grups tancats que permeten sentir-se com un jugador del Barça i gaudir de l’oportunitat exclusiva d’entrenar a les instal·lacions oficials del FC Barcelona. Aquest any se’n realitzaran més de 80. Per la seva banda, el Barça està present a 46 països gràcies als camps que es realitzen arreu del món per estendre la marca Barça i transmetre la filosofia de treball i els valors del Club a la resta del món.