El FC Barcelona aterra novament a Miami amb una Barça Academy PRO

L’escola de futbol de Miami comptarà amb un total de tres seus a diferents punts de la ciutat

El projecte Barça Academy fa un pas més en la seva expansió mundial amb la posada en marxa d'una nova acadèmia de futbol pròpia als Estats Units, la Barça Academy PRO Miami. La posada en marxa de l'oficina del FC Barcelona al cor de Nova York, al setembre del 2016, ha propiciat clarament el creixement dels seus centres d'entrenament de futbol en el territori americà, que sumant la nova Barça Academy PRO Miami comptarà amb un total d'onze projectes en tot el país. A més, Miami recupera una acadèmia de futbol que anteriorment ja va estar operant a la zona, però que en aquesta ocasió serà controlada totalment pel Club.

La nova Barça Academy PRO Miami comptarà amb un total de tres seus repartides per tota la ciutat, un fet que afavorirà un acostament més gran a un gran nombre de jugadors tant del centre urbà com de les seves rodalies. Està previst que la nova acadèmia de futbol del FC Barcelona obri les seves portes durant el pròxim mes d'agost, encara que prèviament es realitzaran proves de selecció de tècnics i d'esportistes i diferents Barça Academy Camps.

A finals de març, del 23 al 27, tindrà lloc el primer Spring Break Camp, que es realitzarà a la Barry University, unes instal·lacions que han acollit els entrenaments de la gira d'estiu del primer equip del FC Barcelona les temporades 2017 i 2019. De cara a l’estiu estan previstos tres nous campaments, a Amelia Park (22-26 juny), Barry University (29 juny-3 juliol) i Kendall Soccer Park (6-10 juliol). Durant les pròximes setmanes aquestes activitats disposaran d'uns descomptes especials de promoció a la pàgina web oficial.

Els Estats Units és de llarg el país que avui dia compta amb més projectes dels 53 que hi ha repartits per tot el planeta, comptant les Barça Academy PRO de Miami i Nova York, la Barça Residency Academy d'Arizona i les Barça Academy d'Austin, Charlotte, Chicago, Columbus, Nashville, Northern Virginia, Orlando i San Diego.

També cal destacar que pràcticament la meitat de les seus actuals es troben situades en el continent americà, on hi ha un total de 25. A les 11 estatunidenques cal sumar-hi les 5 que hi ha al Canadà (Edmonton, Mont-real, Ottawa, Toronto i Vancouver), les dues de Mèxic (Ciutat de Mèxic i Puebla), un parell més a Colòmbia (Bogotà i Cali) i el Brasil (Rio de Janeiro i Sao Paulo), i les existents a Guatemala, el Perú i República Dominicana.

Més de 50 projectes Barça Academy permanents als cinc continents
La Barça Academy és el model d'escola de futbol propi del FC Barcelona dirigit a nens i nenes, i té com a objectiu principal la formació integral dels seus alumnes. Aquest model d'escola de futbol, exportat a escala internacional, pretén estendre la marca Barça i transmetre la filosofia de treball i els valors del Club a la resta del món.

Les escoles treballen amb un model propi, únic, basat en la metodologia Barça des de les categories inferiors fins al primer equip, amb un estil de joc creatiu i ofensiu i amb una transmissió indispensable de valors: respecte, humilitat, esforç, ambició i treball en equip, amb resultats d'èxit contrastats.

Actualment el FC Barcelona disposa de més de 50 projectes Barça Academy a tot el món, més de 180 Campus i 50 Clínics, amb presència en 56 països dels cinc continents i la participació de més de 45.000 nens entre les diferents activitats promogudes.

Aquests projectes Barça Academy es divideixen en Barça Escola de Barcelona, les Barça Academy Pro en països estratègics per al Club com la Xina (Haikou), el Brasil (Sao Paulo) i els Estats Units (Miami i Nova York); la Barça Residency Academy Arizona (els Estats Units) i les Barça Academy que hi ha repartides pels cinc continents.